#ässätekoja on tokkilaisten tapa toimia
Briiffin ja Groundin tiimi ideoi ja suunnitteli muutoksen tueksi uuden Ässätekoja-konseptin yhdessä TOKin johdon ja henkilöstön kanssa. Syvintä merkitystä haettiin useassa yhteisessä työpajassa ja työ laajeni koskemaan koko Turun Osuuskauppaa. Yhdessä haettiin niitä pieniäkin asioita, jotka tekevät työstä merkityksellistä ja entistä parempaa. Tavoitteena oli olla yhdessä enemmän kuin ennen – ja että se yhteishenki näkyisi myös asiakkaalle.
Työn tuloksena syntyi #ässätekoja-konsepti. Se on pitkäkestoinen muutosviestinnän konsepti, sisäinen kampanja ja erityisesti tarina, joka tukee Turun Osuuskaupan liiketoiminnan tavoitteita. Ässätekoja tarkoittaa niitä pieniäkin tekoja, jotka tekevät suuren merkityksen. Ässätekoja tehdessään saa laittaa oman persoonansa peliin ja tuoda tokkilaisuuden esiin vapaasti – yllättävällä tavalla.
#ässätekoja lähti liikkeelle hiljaisella lanseerauksella jo keväällä 2020, mutta tehtiin tutuksi sekä tokkilaisille että asiakkaille syksyllä 2020. Nykyisille ja tuleville asiakkaille suunnitellussa mainoskampanjassa esiteltiin pilke silmäkulmassa, miten asiakaslupaukset näyttäytyvät arjessa. Nämä Ässäteot näkyivät muun muassa somessa, printissä, Youtubessa, myymälöissä ja televisiossa.
Vastaanotto koko #ässätekoja-kokonaisuudelle on ollut innostava, ja se on jalkautunut hyvin sisäiseen käyttöön ja laajasti ulkoiseen viestintään. Ässäteoista on saatu yhdistävä tekijä erikokoiselle positiiviselle muutokselle jota TOK:ssa tapahtuu jatkuvasti.