BLOGI

Oletko se sinä?

— Saara Harju

Oletko se sinä?

Ground etsii kumppania vaikuttavaan yhteistyöhön.

Onko työn fokus hukassa? Tuntuuko, ettei organisaatiossa ole pitkään aikaan puhuttu siitä, miksi ylipäätänsä teemme tätä työtä, mitkä ovat sen tavoitteet ja millä mittareilla niihin pääsemistä mitataan? Koetko, ettei viesti oikein kulje edes talon sisällä ja ihmiset ovat koronan jäljiltä hajonneet omiin nurkkiinsa? Arveluttaako se, ettet tiedä ketkä ovat teidän asiakkaitanne, saati sitten, miten ja millä viesteillä tavoittaisit heidät? Entä verkkosivut – kulkeeko niillä tarkoituksenmukaisia polkuja kohti selkeää, yrityksenne myyntitavoitteita palvelevaa maalia vai ovatko ne enemmänkin paikka, jossa säilytetään tietoa?

Hyvä. Olet todennäköisesti etsimämme henkilö.  Siis kuka?

Olet ehkä titteliltäsi toimitusjohtaja, viestintäjohtaja, liiketoimintajohtaja, henkilöstöjohtaja, kehitysjohtaja tai markkinointipäällikkö. Parhaiten sinut tunnistaa kuitenkin siitä, että kun kuulet sanan viestintä, hämmennyt ja alat tuntea pientä kuluerältä tuntuvaa epämukavuutta sekä yleistä hähmäisyyttä.

Samalla kuitenkin haluaisit kehittää koko organisaation tuloskuntoa, hioa yrityksen mainetta, vahvistaa ajatusjohtajuutta ja sanallistaa asiantuntemuksen ymmärrettäväksi ja kiinnostavaksi; parantaa verkkosivujen käytettävyyttä; kehittää samalla sekä työntekijä- että asiakaskokemusta; oivalluttaa yrityksen mission; muotoilla uuden, terävämmän palvelulupauksen; valmentautua mahdolliseen tai mahdottomalta tuntuvaan kriisiin ja vakuuttaa johtoryhmän sekä hallituksen siitä, että yrityksen kaikissa funktioissa tehdään varmasti oikeita asioita ja se voidaan selkeillä mittareilla osoittaa. 

No huh. Hengästyttääkö?

Ei se mitään. Kaikki edellä kuvattu – niin ongelmat kuin ratkaisutkin – ovat nimittäin lopulta viestintää ja sitä varten me olemme olemassa. Haluamme auttaa juuri sinua, joka haluat viedä organisaatiosi ymmärryksen ja tavoitteet mitattavasti seuraavalla tasolle.

Haluamme, että juuri sinä ymmärrät, mitä strateginen viestintä ihan oikeasti on, mihin kaikkeen sillä voi vaikuttaa, millaisia tavoitteita sille voidaan asettaa ja miksi myös viestinnälle löytyy ymmärrettävät ja sen arvoa osoittavat mittarit. Tämän ymmärrettyäsi sinun on helppoa perustella viestinnän merkitys organisaatiossasi sekä tehdä siitä strateginen ja inspiroiva muutosvoima ihan kaikkeen. Viestintä nimittäin joka tapauksessa on välittäjäaine kaikessa organisaationne toiminnassa. Juuri viestintä huolehtii siitä, että toiminnassanne kohtaavat niin kysyntä ja tarjonta, teot ja tavoitteet, myyjät ja ostajat, halut ja vaikutukset kuin tarkoitus ja tekijätkin.

Viestintä välittää. Siksi siitä kannattaa välittää.

Ilmoittaudu 16.6. järjestettävään maksuttomaan webinaariimme, jossa avaamme viestinnän vaikuttavuuden ideaa ja mittareita sekä kerromme, miten viestintä auttaa yritystä pääsemään tavoitteisiinsa. Ilmoittautumaan pääset tästä!

Tilaa Grounded-uutiskirje

Haluatko Groundin ajankohtaiset asiat ja näkemyksen jatkossa suoraan sähköpostiisi?