Kyteekö organisaatiosi sisällä maineuhka?

Löydä kipinät ennen liekkejä.

 

Työntekijöillä on valta rakentaa tai hajottaa mainetta

 

Konsulttiyhtiöt tuottavat paljon arvokasta dataa siitä, minkälaisena ulkoiset sidosryhmät näkevät organisaatioiden ja brändien maineen. Näistä tutkimuksista ulos jää kuitenkin se ryhmä, jolla on paras tieto sekä nopein vaikutus ja valta organisaation maineeseen: työntekijät. Me huomasimme puutteen yhdessä Ramboll Management Consultingin kanssa ja käärimme hihat.

Syntyi Mainetutka. 

”Kysely ja analyysi tuovat ilmapiirikyselyn oikeaan kontekstiin.”  – Mainetutkan asiakas

 

Mainetutkan avulla voidaan tunnistaa ja ennaltaehkäistä sisäisiä maineuhkia. Neliosaisella kysymyspatteristolla luodataan johtamisen, työyhteisökokemuksen, asiakaskokemuksen ja brändin sisäistä tilaa. Mainetutkassa on mukana:

  • Sisäisten maineuhkien kartoitus
  • Syvällinen työntekijäkokemus
  • Sisäisten ja ulkoisten viestintämahdollisuuksien määrittely
  • Toimenpide-ehdotukset

Tulosten kanssa et jää koskaan yksin, sillä analyysiin ja toimenpide-ehdotuksiin osallistuu aina Groundin strategian ja viestinnän asiantuntija sekä Rambollin liikkeenjohdon konsultti.

Tutustu tarkemmin Mainetutkaan (pdf)

Ota yhteyttä

Kysy lisää aiheesta Jere Rinteeltä. Hän on ollut mukana kehittämässä Mainetutkaa ja hänellä on monipuolinen osaamistausta organisaatioviestintään liittyen. Jereen saat yhteyden puhelimitse numeroon 045 865 4001 tai sähköpostilla jere.rinne@ground.fi.

"Olisi pitänyt kuunnella..."

”Olisi pitänyt kuunnella henkilöstön signaaleja paremmin”, kertoi eronpyyntönsä jättänyt Esperi Caren toimitusjohtaja Marja Aarnio-Isohanni Talouselämä-lehdessä viime viikonloppuna. Myös hallituksen puheenjohtaja pahoitteli tänään eroa kommentoidessaan, ettei henkilöstön viestejä ole otettu tarpeeksi vakavasti.

LUE LISÄÄ

Kyteekö organisaatiossasi maineuhka?

Moni mittaa ja seuraa organisaation mainetta asiakkaiden ja muiden ulkoisten sidosryhmien osalta. Mutta tiedätkö, minkälaiseksi organisaatiosi henkilöstö kokee maineenne tai miten sitä pystyy parantamaan?

LUE BLOGI