Groundille uutta strategista voimaa – Jarkko Sjöman digitaalisen viestinnän liiketoimintajohtajaksi



Viestintätoimisto Ground Communications vahvistaa strategista osaamistaan digitaalisen ja visuaalisen viestinnän asiantuntijoilla. Tiimiin liittyy Suomen johtava henkilöbrändäyksen ja digitaalisen vaikuttajaviestinnän asiantuntija Jarkko Sjöman. Groundin rivejä täydentää myös uusi visuaalisen viestinnän luova johtaja Petra Lassila.


Viestintätoimisto Ground Communications on nimittänyt digitaalisen viestinnän liiketoimintajohtajaksi Jarkko Sjömanin ja luovaksi johtajaksi Petra Lassilan. Molemmat ovat aloittaneet työt toimistossa syyskuun alussa.

– Missiomme on antaa asiakkaidemme kanssa ääni merkityksille ja vaikuttaa yhteiskunnallisesti briljantilla viestinnällä. Kokonaisvaltaista vaikuttavuutta ei voi saavuttaa ilman vahvaa panostusta digitaalisen identiteetin rakentamiseen ja visuaalisuuteen. Upeaa saada Petra ja Jarkko Groundin joukkoihin, iloitsee Ground Communicationsin toimitusjohtaja Anna Sorainen.

Groundin tavoite on kasvattaa tiedon, argumentoinnin sekä vaikuttavan viestinnän määrää, laatua ja arvostusta suomalaisissa organisaatioissa. Se on yksi syy, miksi Sjöman päätti vaihtaa yrittäjyyden nimenomaan Groundiin.

– Informaation ja metelin lisääntyessä on tärkeää löytää ne ihmiset, joilla on tekemisessä sydän mukana. Arvoni kohtaavat Groundin arvopohjan kanssa. Tällä porukalla voimme yhteistuumin tukea ja motivoida asiantuntijaa tai yritystä kasvuun ja tehdä viestinnästä entistä vaikuttavampaa, Sjöman sanoo.

– Asiakkaiden tarpeet tässä ajassa ovat laajentuneet. Pelkällä valmentamisella tai sadalla twiitillä ei hommaa enää ammuta kuuhun, vaan tarvitaan väkevämpiä ja kokonaisvaltaisempia ratkaisuja. Tähän olemme suunnitelleet konseptin, joka auttaa asiakkaitamme.

Digitaalinen mielipidejohtajuus on vahvasti modernin ja avoimen viestinnän ytimessä. Tunteiden sävyttämä asenneilmasto ja repivä keskustelukulttuuri tuovat haasteensa yhtälöön. Erottuakseen asiantuntijat ja organisaatiot tarvitsevat myös vahvaa visuaalista näkemystä ja uudenlaista osaamista.

Sitä tuo Petra Lassila, joka siirtyy Groundiin finanssiryhmä Taalerista. Kokenut visuaalisen alan ammattilainen odottaa mielenkiinnolla sukellusta viestinnän maailmaan, jossa on aito mahdollisuus vaikuttaa.

– Visuaalisuus on strateginen asia, joka tulee ottaa huomioon jo viestintää suunniteltaessa. Oikein toteutettuna se lisää sanoman vaikuttavuutta. Visuaalisuudella voidaan vaikuttaa sellaisissakin tilanteissa, joissa tekstille ei ole sijaa, Lassila sanoo.

Lisätiedot:

Anna Sorainen, anna.sorainen@ground.fi, 040 033 4451
Toimitusjohtaja, Ground Communications

Petra Lassila, petra.lassila@ground.fi, 050 329 8782
Visuaalisen viestinnän luova johtaja, Ground Communications

Jarkko Sjöman, jarkko.sjoman@ground.fi, 045 354 5705
Digitaalisen viestinnän liiketoimintajohtaja, Ground Communications


Ground Communications on yhteiskunnallisiin teemoihin, brändi- ja mainetyöhön sekä muutoksen ja kriisien hallintaan erikoistunut viestintätoimisto. Ground toimii Helsingissä ja Turussa. Yrityksen liikevaihto kesäkuussa 2018 päättyneellä tilikaudella oli 1,05 miljoonaa euroa.  www.ground.fi