Briiffi vahvistaa strategisen osaamisen rivejään: ”Ala vaatii entistä laajempaa ymmärrystä datasta ja yhteiskunnasta”



Turussa ja Helsingissä toimiva markkinointiviestintätoimisto Briiffi on nimittänyt uudeksi asiakkuusjohtajaksi Erkka Rantasen, 51 (KTM). Aiemmin muun muassa Marketing Clinicilla ja MTV:lla johtotehtävissä työskennellyt Rantanen tuo taloon kanava- ja kohderyhmäymmärryksen lisäksi vahvaa osaamista datalähtöisestä liiketoiminnan kehittämisestä.

Samaan aikaan Briiffin tytäryhtiössä, yhteiskunnallisiin teemoihin erikoistuneessa viestintätoimisto Groundissa on aloittanut viestintästrategi ja asiakkuuspäällikkö Saara Harju, 39 (YTM, FM). Alun perin toimittajataustainen Harju tuo viestintätoimisto Groundiin sekä yhteiskunnallisen ymmärryksensä että kokemuksensa strategisesta markkinointiviestinnästä.

Ground on ollut Briiffin omistuksessa vuodesta 2019 ja yritykset tekevät tiivistä yhteistyötä.

– Nimitykset vahvistavat mahdollisuuksiamme tarjota entistäkin kokonaisvaltaisempaa tukea asiakkaan liiketoimintaan; toisaalta vahvan markkina- ja liiketoimintaymmärryksen, toisaalta syvän yhteiskunnallisen näkökulman ja viestinnällisen osaamisen kautta, kertoo Briiffin toimitusjohtaja Jonne Saivosalmi.

Viidellä vuosikymmenellä toimineen markkinointiviestintätoimiston toimitusjohtajana hän tietää, että vakaus tuulisella alalla vaatii jatkuvaa kehittymistä ja uudistumista.

– Briiffi on ehtinyt olla mukana monessa muutoksessa markkinoilla, yhteiskunnassa ja asiakkaittensa liiketoimintaympäristössä. Entistä enemmän haluamme olla myös muutoksen tekijöitä.

Järkiavioliitto Groundin kanssa oli vastaus jatkuvasti yhteiskunnallisemmaksi muuttuneeseen markkinointiviestinnän tarpeeseen.

– Vastuullisuus ja aito merkityksellisyys korostuvat jatkuvasti niin työntekijöiden, asiakkaiden kuin rahoittajienkin näkökulmasta. Se vaatii myös meiltä kykyä kytkeä asiakkaan liiketoiminta laajempaan yhteiskunnalliseen liikehdintään, Saivosalmi tietää.

Datan hyödyntäminen on toinen vahva trendi.

– Datan kerääminen ja mittarointi ei ole uutta eikä vaikeaa. Datan käyttäminen strategisen päätöksenteon tukena vaatii kuitenkin taitoa lukea ja ymmärtää sitä. Strategisena kumppanina haluamme tarjota asiakkaillemme myös tätä osaamista, Saivosalmi toteaa.

Nimitysten lisäksi muutoksia on myös toimipaikoissa. Briiffin ja Groundin Helsingin yhteistoimisto muutti elokuussa uusiin tiloihin Postitalolle ydinkeskustaan.

– Työn paikattomuus ja etätapaamiset ovat esimerkkejä suurista yritysmaailmaan vaikuttaneista yhteiskunnallisista muutoksista. Yksi niiden seurauksista on ollut kasvokkaisten tapaamisten arvonnousu. Siksi haluamme tarjota tapaamisiin parhaat mahdollisuudet myös Helsingissä, rautatieaseman kupeessa, Saivosalmi sanoo.


Toimitusjohtaja ja osakas Jonne Saivosalmi, asiakkuusjohtaja Erkka Rantanen sekä viestintästrategi ja asiakkuuspäällikkö Saara Harju Postitalon edessä Helsingissä.