Saint-Gobain Finland, Ecophon

Akustiikasta pysyvä puheenaihe

Miksi akustiikka on tärkeää esimerkiksi kouluissa, sairaaloissa ja muissa julkisissa rakennuksissa? Mikä merkitys on hyvällä akustiikalla? Entä miten siitä tehdään puheenaihe?

Pitkäjänteisellä ja strategisesti suunnitellulla viestinnällä akustiikasta on tehty tärkeä puheenaihe. Samalla on edistetty ymmärrystä hyvän työympäristön merkityksestä ja vaikutuksesta ihmisten hyvinvointiin ja tehokkuuteen.

Ground on toiminut Saint-Gobain-konserniin kuuluvan Ecophonin strategisena viestinnän kumppanina vuodesta 2009 ja tehnyt viestinnän suunnittelua ja toteutusta. Yhteistyössä tärkeimpänä tavoitteena on ollut kasvattaa tietoisuutta akustiikan merkityksestä. Viestiä on viety eteenpäin niin yhteiskunnallisella tasolla kuin asiakkaille ja kumppaneille.

Merkittävä osa yhteistyötä on ollut sidosryhmäviestinnän kehittäminen, jonka tavoitteena on nostaa Ecophon top of mindiin akustiikkaratkaisujen tarjoajana. Yksi tärkeimmistä yhteistyön muodoista on Ecophonin neljä kertaa vuodessa ilmestyvä Akustiikka & Estetiikka -uutiskirje.

”Ecophonin toimintamalliin kuuluu ”myydä” hyvää ääniympäristöä ja sitä kautta hyvinvointia ihmisille. Kyse ei siis ole pelkästään tuotteiden ja ratkaisuiden myynnistä, vaan vaikuttamisesta tilojen käyttäjiin sekä tilojen rakentamisesta päättäviin tahoihin. Erilaiset case-esittelyt sekä akustiikan pitäminen puheenaiheena mediassa ovat avainasemassa toiminnassamme, ja tätä varten tarvitsemme osaavan kumppanin. Arvostamme pitkäaikaista kumppanuutta, jollaiseksi yhteistyö Groundin kanssa on muodostunut.”

Kirsi Hirvonen
Marketing Communication Manager

Groudin palvelut

viestinnän strateginen suunnittelu
vaikuttajaviestintä
sisällöntuotanto
asiakaslehtituotanto
mediayhteistyö
somekampanjat