Ajankohtaista

Mistä potkua vaikuttajaviestintään?

BLOGI

Vastuullista työminän tuuletusta

BLOGI

”Milloin olet viimeksi saanut oikeasti pohtia omaa työminääsi, työelämän arvomaailmaasi tai asiantuntijuuttasi ja osaamistasi? Milloin olet viimeksi voinut todeta, että olet oikeasti tehnyt jotain vastuullista työssäsi – etkä vain puhunut siitä?”

Knowing how to communicate is knowing how to lead

BLOGI

42 sanaa kumppanuudesta

BLOGI

”Meillä kaikilla on kumppaneita – on kyse sitten parisuhteesta, ystävyydestä, asiakkaista tai verkostoista. Puhumme kumppaneista, määrittelemme itsemme usein kumppanuuksien kautta ja uskomme tulevaisuuteen yhdessä kumppaniemme kanssa. Myös monen organisaation arvoihin ja strategisiin teemoihin on kirjattu sana kumppanuus. Mutta mitä kumppanuus oikein tarkoittaa?”

”Olisi pitänyt kuunnella…”

BLOGI

”Vastuullinen toiminta edellyttää sitä, että päätöksiä tehtäessä on oltava halua kuunnella myös muita – myös niitä vähäisiltä ja kaukaiseltakin tuntuvia ääniä, on kyse sitten työntekijästä, alihankkijaompelijasta, kahvinpoimijasta tai vanhuksesta. Vastuullisuutta on aito kuuleminen ennen kuin joku – Valvira tai mainekriisi – suoranaisesti pakottaa siihen.”

Lahjaksi vihreämpi ja vastuullisempi joulu

BLOGI

Kyteekö organisaatiossasi maineuhka?

BLOGI

”Moni mittaa ja seuraa organisaation mainetta asiakkaiden ja muiden ulkoisten sidosryhmien osalta. Mutta tiedätkö, minkälaiseksi organisaatiosi henkilöstö kokee maineenne tai miten sitä pystyy parantamaan?”

Luottamus mitataan kriisin hetkellä

BLOGI

”Sosiaalisen median luonne on muuttunut yhä sensaatiohakuisemmaksi ja polarisoituneemmaksi. Somekohuja tulkitaan nyt kriittisemmin kuin pari vuotta sitten. Kriisiviestintä vaatii tilannetajua ja herkkyyttä tulkita – ja olla ylitulkitsematta – ympäristön viestejä.”

Viisi askelta kohti suunnitelmallista somepresenssiä: Case FinnHEMS

BLOGI

”Kun FinnHEMSin viestintää sosiaalisessa mediassa alettiin kehittää keväällä 2017, oli tavoite selvä: someviestinnän tulisi tukea ja vahvistaa yhtiön strategista viestintää. Sosiaalinen media on yhteiskunnallisille toimijoille tärkeä keskusteluareena, josta pois jättäytyminen on riski.”

Oikeinkirjoituksella on merkitystä – ainakin, jos haluat tulla ymmärretyksi

BLOGI

”Kirjoittaminen on kansalaistaito siinä missä lukeminen ja laskeminenkin. Oikeakielisyys lisää tekstin uskottavuutta ja välittää sanoman lukijalle todennäköisemmin toivotunlaisena. Siksi ei ole ihan sama, miten kirjoittaa, vaikkei olisikaan ammattikirjoittaja.”

Prosessi ei ole kirosana – edes viestinnässä

BLOGI

”Prosessi-sana saattaa kuulostaa joidenkin korvaan byrokraattiselta, vaikealta, kuivalta, nuivalta tai muuten vaan kamalalta. Prosesseja meidän organisaatioon? Ei missään nimessä! Ne tappavat kaiken luovuuden ja ad hoc -toiminta tyssää siihen paikkaan.”

Loma loppu? Nämä viisi podcastia innostavat takaisin työmoodiin

BLOGI

”Heinäkuun helteet ovat näkökulmasta riippuen hellineet tai piinanneet lomailijoita. Kummin tahansa, nyt monet meistä palailevat työn ääreen uusin voimin ja ajatuksin. Viestintäkonsulttimme Jere kokosi yhteen viisi työhön paluuseen inspiroivaa podcastia, joissa käsitellään muun muassa työntekoa, viestintää ja organisaatiokulttuuria.”
EdellinenSeuraava