Logomon Creative Business Camp innosti!

Logomon Creative Business Camp innosti!

Ensimmäistä kertaa järjestetty Creative Business Camp kokosi viime keskiviikkona Logomoon luovien alojen toimijoita yhteen vaihtamaan ajatuksia mm. yrittäjyydestä, bisneksen kasvattamisesta ja työelämän luovuudesta. Logomo valjastettiin eri leireihin, joissa osallistujat saivat kierrellä eri työpajoissa omien kiinnostustensa mukaan. Päivän kulkua rytmitti kolme keynote-puheenvuoroa päälavalla (tähtinä Pauli Aalto-Setälä, Inka Mero sekä Bruce Oreck), joiden teemoja olivat Dream, Lean ja Mean.

Logomon taidonnäytteestä on oltava ylpeä: tapahtumaan luotiin poikkitieteellinen ja yhteisöllinen ilmapiiri, jossa kovan luokan puhujat tarjosivat arvokkaita näkemyksiä nykyajan työelämästä. Ground oli tiivisti mukana tapahtuman suunnittelussa ja toteutuksessa, joten pitää kehaista omaakin joukkuetta: hyvä me!

Työpajoissa sai eväitä esimerkiksi brändäämiseen ja pitchaukseen. Löysin itseni keskusteluista koskien luovia töitä tekevien immateriaalioikeuksista ja tulevaisuuden kaupunkisuunnittelusta. Näitä lisää!

Yksi kiinnostavimmista puheenvuoroista oli Aalto-Setälän puhe innostumisesta. Innostumisesta, innovoimisesta ja ideoinnista puhutaan paljon, välillä jopa ähkyksi asti. Valitettavan usein innostumispuheet kärsivät sisällöttömyydestä – innostumishöttöä, jos näin uskaltaa sanoa. Ellei ole synnynnäistä innostujatyyppiä, ei jaksa innostua jokaisesta innostumispuheenvuorosta.

Innostuminen ja innostaminen ovat kuitenkin elintärkeitä asioita jaksamisen ja hyvinvoinnin kannalta sekä työssä että siviilielämässä. Mutta kuten Aalto-Setälä itsekin totesi, ei innostuminen yksin riitä. Tarvitaan myös merkityksen tunne.

Merkitys onkin äärimmäisen kiinnostava teema, sillä juuri merkityksen tunteen kokeminen tuottaa innostuneisuutta – aitoa sellaista, joka antaa ihmiselle valtavat henkisen resurssin työn tekemiseen, nimittäin motivaation. Merkityksellisyyden kokeminen on edellytys innostumiselle ja sitä seuraavalle äärimmäisen hienolle asialle: uuden luomiselle.

Kun koet työsi merkitykselliseksi, pystyt myös paremmin innostumaan ja luomaan uutta. Merkityksellisyyden tunne työssä voi syntyä esimerkiksi kyvystäsi auttaa ihmisiä tai yrityksiä tekemään jotain enemmän tai paremmin. Merkityksellisessä työssä voit myös kokea jättäväsi maailmaan oman jälkesi. Tämä jos mikä on innostavaa.

Creative Business Camp onnistui kokoamaan ajatuksia ruokkivan kattauksen puheita ja työpajoja saman katon alle. Kiitos Logomolle innostavasta päivästä!

Lähetä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Share This