Visuaalisen viestinnän vaikeudesta

Paljon asiaa, mielikuvia, suunnitelmia, dataa, tutkimustuloksia ja numeroita. Miten paketoida aineisto siten, että vastaanottaja ymmärtää ja muistaa siitä jotain vielä seuraavanakin päivänä? Yrityksiltä vaaditaan visuaalista viestintää enemmän kuin koskaan ennen....

lue lisää

Uteliaat kielipoliisit

Groundin Turun toimistossa viettämäni TET-viikko oli antoisa. Ensivaikutelmat toimistosta ja työilmapiiristä olivat alusta alkaen positiiviset, vaikka en itse työstä juuri mitään tiennytkään. Otettuani selvää yrityksen toiminnasta päässäni kuitenkin syttyi himmeä...

lue lisää

Palvelumuotoiltua viestintää

Palvelumuotoilu on nostettu osaksi lähes kaikkea liiketoimintaa aina tuotemuotoilusta ja toimitilasuunnittelusta sovellusten tuottamiseen. Mutta miten muotoilla viestintää? Viestintä on palvelu. Viestinnän tehtävänä on tarjota tietoa, aktivoida, markkinoida ja...

lue lisää

Asiantuntija, sano se helpommin

Olen ollut neljä vuotta töissä viestintätoimistossa. Kehityskaartani kirjoittajana voisi kuvata suurin piirtein näin: mitä enemmän minulle on kertynyt kokemusta, sitä pienemmäksi on käynyt adjektiivien, sivistyssanojen ja koukeroisten lauserakenteiden määrä....

lue lisää

Viestintä on taitolaji

Mitä on hyvä viestintä, ja millainen on hyvä viestinnän ammattilainen? Groundin uusi harjoittelija Eveliina Miettunen kirjoitti viestintätyöstä aloittelijan näkökulmasta. Yksinkertaistettuna viestintätyö on jatkumo strategisesta suunnittelusta käytännön tekemiseen ­–...

lue lisää

Viimeisimmät kommentit